Coup de Cœur
Wat vind je op deze pagina?
Infosessie
Hoofdstukken
Sneak preview
Activeer nu een gratis sneak preview van het leerkrachtenmateriaal op Scoodle. Een sneak preview blijft gedurende 90 dagen beschikbaar op je Scoodle-dashboard. Je krijgt toegang tot:
- De structuur en inhoud van de lerarenkit
- Het volledige bordboek
- Enkele voorbeelddocumenten bij het lesmateriaal
- Enkele voorbeeldoefeningen
Hier vind je een stappenplan om de sneak preview te activeren.
Veelgestelde vragen
-
Op Scoodle voorzien we in de lerarenkits lesmateriaal voor de specifieke minimumdoelen.
- Doorstroomfinaliteit: Moderne talen (een- en tweepolig DO) en Taal & Communicatiewetenschappen (DG)
- Dubbele finaliteit: Taal & Communicatie, Toerisme en Horeca
-
Coup de Cœur 5 (vanaf september 2023)
Dossier 1 – Le crime
- En route 1 : Dans le journal
- En Route 2 : Sur Internet
- En Route 3: À la télé, au grand écran, dans un livre
- En Route 4 (DO/DG) : C’est arrivé près de chez moi
Dossier 2 – Les extrêmes
- En Route 1 : Les sports extrêmes
- En Route 2 : La peur extrême
- En Route 3 : Des hobbys extrêmes
- En Route 4 (DO/DG) : Le temps extrême
Dossier 3 – La publicité
- En Route 1 : Créateur de contenu ou influenceur ?
- En Route 2 : La publicité trompeuse
- En Route 3 (DO/DG) : Influencé, influençable ?
Dossier 4 – Je pars
- En Route 1 : Coup de foudre
- En Route 2 : Sauve qui peut !
- En Route 3 : Une expérience à l’étranger
- En Route 4 (DO/DG) : La migration littéraire
Coup de Cœur 6 (vanaf september 2024)
Dossier 1 – L’avenir
Dossier 2 – Découvertes et inventions
Dossier 3 – Le mystère
Dossier 4 – Mes rêves
(onder voorbehoud)
-
Ter voorbereiding van het hoger onderwijs vinden wij het belangrijk dat leerlingen langere, complexere teksten leren verwerken. Daarom bieden we divers tekstmateriaal aan, thematisch afgestemd op de verschillende studiedomeinen: Taal & Cultuur, Maatschappij & Welzijn, Economie & Organisatie en STEM.
We zetten hierbij in op academische vaardigheden. Zo leren we leerlingen stap voor stap complexere teksten verwerken met behulp van verwerkingsdocumenten. Op het einde van de verwerking is er telkens een productieve vaardigheidsopdracht, bv. een tekst schematiseren, samenvatten, de inhoud van een tekst presenteren, debatteren … .